Holdbeskrivelse

kropshus

Puls & Power

Grundtræning for kvinder og mænd. Vi kommer gennem alle muskelgrupper, træner smidighed, balance, styrke og udholdenhed. Vi bruger alle slags træningsredskaber og dejlig musik. Alle, der gør deres bedste, kan deltage.

Body Work

Body Work er for alle! Her kommer vi igennem alle kroppens muskler. Vi træner både med og uden redskaber. Der er fokus på kropsbevidsthed og en stærk krop.

BodyFlow

BodyFlow er et af de populære holdtræningskoncepter fra Les Mills. Holdet kombinerer elementer og øvelser fra yoga, pilates og tai chi. Du får en varieret time med træning for både krop og sind. Holdet er for dig, som ønsker at øge kropsbevidstheden, styrke kroppens muskulatur, smidighed og balance samt med fokus på åndedræt, indre ro og harmoni. BodyFlow er både god fysisk træning og et dejligt pusterum i en travl hverdag. Der er lette og svære alternativer til øvelser, så alle uanset alder, fysisk form, skader med mere vil nyde godt af træningen. Holdet er også velegnet til gravide..

BodyStep

BodyStep er en konditions time med høj intensitet, hvor alle kan være med. BodyStep er en del af Les Mills træningskoncept med fastlagt koreografi, som udskiftes hvert kvartal. Du har derfor mulighed for at fordybe dig i træningen og lærer programmerne fuldt ud, så du får det bedste ud af din træning.

BodyAttack

BodyAttack er også et Les Mills koncept med fastlagt svedig koreografi og musik. Holdet er en nyskabelse af High/Low Aerobic og giver dig sjov og effektiv pulstræning til fed musik. Holdet er for alle der elsker at træne hårdt til musik. God træning for knæ, hofte og ryg.

BodyPump

Styrketræning på hold. En blanding af cardiotræning, crosstraining og styrketræning til fantastisk musik. Ligesom Attack og Step er BodyPump også en del af Les Mills koncept, og du får sved på panden, en lækker og stærk krop, samt smil på læben.

Stram Op

Her bliver hele kroppen trænet/strammet op. Til de forskellige øvelser anvendes vægtstænger, vægtskiver, elastikker, håndvægte og stepbænke.

MBL (mix)

Styrk mave, balder & lår!
Effektiv træning!

HiiT

HiiT er Danmarks nyeste fitnesstrend! Og en god en af slagsen. Du får maksimal træning på den halve tid. HiiT står for Høj Intensitet Interval Træning, og det er netop den høje intensitet og mikses af puls- og styrkeøvelser, som efterlader dig træt og gennemtrænet på bare 30 min.

Crossfit

Tager udgangspunkt i både styrke og konditionstræning. Der arbejdes med vægtstænger og forskellige styrkeløft, samt høj intensiv træning med fokus på at få pulsen op.
Det er muligt for alle at deltage, da man kan være med på sit eget niveau. Læs mere om Crossfit her.

Zumba

Kom og dans dig i form! Det er essensen af Zumba. Det er ligemeget om du er nybegynder eller øvet, aldrig har danset før, eller har tilbragt et helt liv med danseskoene på, for Zumba er for alle. Det handler om at have det sjovt og få sved på panden!

 

Løbehold 0-5 km og 5-10 km (i øjeblikket ikke tilgængelige)

På løbeholdene trænes teknik, kondition og udholdenhed. Løbehold 0-5 km er for dig, der gerne vil i gang med at løbe, men mangler et ekstra skub. Løbehold 5-10 km er for dig, som har svært ved at komme videre fra de 5 km, og mangler lidt vejledning og støtte.

Yoga

Vi tilbyder flere forskellige Yogahold i løbet af ugen. I Hatha Yoga får du en smidig krop og et roligt sind. Her er der fokus på lange stræk og vejrtrækning, og træningen forebygger stress og giver forøget kropsbevidsthed.
Astanga/Vinyassa Yoga er en kombination er stående, siddende og liggende stillinger. Her arbejdes med bevægelse og stræk i takt med åndedrættet og træningen efterlader dig afstresset og med en stærk og smidig krop.

Pilates

Pilates er en rolig træningsform med fokus på en stærk krop og holdning. Her arbejdes primært på måtter, og øvelserne udføres i roligt tempo med fuld kontrol og i samarbejde med vejrtrækningen. Pilates er effektiv træning til dig med problemer og/eller smerter i bevægeapparatet, bl.a. rygsmerter, gigt, osteoporose mm.

Bike/styrke

Her er der kombination mellem spinning og styrke.
Øvelserne varierer og oplev en god sammensat træning.

Bike

Vi har Bikehold hver dag i ugens syv dage.
Kom og kør en varm og effektiv time, og prøv bl.a. kræfter med rytme bike, rock, bike, distance bike og ud-og-køre-med-de-skøre.

 

Henvend dig i receptionen eller ring på 57 83 33 45, hvis du har spørgsmål.